partofmylifee

- green zone

Kategori: Allmänt

ikväll får det bli söndagsfilm med popcorn och läsk och världens bästa flickvän vid min sida, brukar alltid sitta här en söndagskväll med ångest över att måndagen närmar sig och att det snart åter är dags för att kliva upp till jobb men inte ännu, inte riktigt än för jag har "semester" eller kalla det vad du vill, jag är sjukskriven. just nu vill jag egentligen bara att det ska bli 25e för då är det både lön men även återbesök på sjukhuset och då kommer nog svaren på både magnetröntgen och hur dem ska gå vidare och jag hoppas innerligt på att jag slipper operation, har verkligen inte tid och min kropp klarar inte av att vara såhär stilla, men men åter till söndagsfilmen för ikväll blir det green zone och jag är lite halvt som halvt osäker på om jag har sett den eller inte men förmodligen så har jag det och den är nog bra :) hoppas jag!
'

FILM - FRANSK-AMERIKANSK-BRITTISK ACTION FRÅN 2010.Efter den amerikanske invasionen av Irak 2003 får officeren Roy Miller och hans män i uppdrag att hitta de massförstörelsevapen som Saddam sägs ha. CIA agenten Marty berättar för Miller att det inte existerar några vapen, och att de bara är ett svepskäl för USA att ta kontroll över landet. Även reportern Lawrie Dayne är misstänksam, enligt hennes källor ska vapnen finnas. Miller börjar jakten på sanningen, och frågan är vem han kan lita på.

I rollerna: Matt Damon, Greg Kinnear, Brendan Gleeson, Amy Ryan, Khalid Abdalla. Regi: Paul Greengrass.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: