partofmylifee

- now you are an angel <3

Kategori: Allmänt

idag har det varit en tankespridd och sorlig dag. idag har vi varit nere i Göteborg på begravning och sagt ett sista förväl av vår fina morfar. begravningar är nog det värsta som någonsin existerat men samtidigt så fint, någonstans inom mig finner jag en glädje men framför allt en lättnad. nu vet jag att du mår bra, nu vet jag att du är lycklig och som jag tidigare har skrivit så var det ju så att min mormor gick bort i den hemska cancern för dryga två år sedan och det var då allt börja falla, livsglädjen du hade inom dig blev som bortblåst och det är svårt att förstå att något sånt kan försvinna så fort. i många fall så blir vi alltså människan så fruktansvärt egoistiska när saker och ting händer som kan vara svåra beslut i många fall och som vi har svårt att acceptera, vi glömmer faktiskt av att det är inte oss sjävla vi ska tänka på utan det är individen. människan är uppbyggd på ett ganska konstigt sätt men det är något vi aldrig kommer kunna ändra på, men jag tycker att man ska försöka tänka på den andres bästa i många fall för de är det som i slutändan spelar någon roll. efter begravningen så besluta vi oss för att besöka lägenheten en sista gång, det var så tomt och kallt. men doften av både mormor och morfar fanns kvar, i vanliga fall vid det här datumet så brukar vi nu vara där och fira jul och få god julmat av mormor och bara mysa. man saknar det!
 
ja det har varit en kämpig dag och givetvis fortsätter dagen så, men jag tänker inte ge upp jag tänker se till att det här kommer att bli bra helt enkelt. så lätt kommer ni inte att få vinna över oss era jävla idioter, ursäkta mitt ordspråk men ibland får man och speciellt när man blir sparkad på när man redan ligger ner och gör sitt yttersta för att saker och ting ska fungera, om man bortser från allt det tråkiga så är jag otroligt lycklig!
 
ikväll har jag i alla fall varit och hälsat på en väldigt saknad vän och det var väldigt trevligt måste jag säga, det där med att ha flyttat 35 mil bort från allt är inte så enkelt men jag trodde nog att det skulle vara värre. man märker ju vilka som faktiskt finns kvar och bryr sig! tack för en mysig kväll fina michelle <3
 
- jag älskar er min fina familj <3

Kommentarer

  • E säger:

    Tillhör inte jag din familj.. :(

    Svar: Du är min familj hjärtat! <3
    Rebecca Storm

    2012-12-21 | 00:48:38
  • simone säger:

    Älskar dig oxå <3

    2012-12-22 | 10:10:04

Kommentera inlägget här: